Synpunkter på verksamheten
Vi vill att vår skola ska vara så bra som möjligt för alla! Vårt mål är att erbjuda en hög och god kvalitet i alla våra verksamheter. Därför är det viktigt att vi får information om eventuella brister, så att vi i dialog med dig kan förbättra och utveckla verksamheten.

Börja alltid med att kontakta skolan
I första hand bör du som har synpunkter eller klagomål på verksamheten vända dig till aktuell skolpersonal. Om du inte får hjälp av personal på skolan bör du som nästa steg kontakta rektorn.
Så går det till
Enligt 4 kap. 8 § skollagen (2010:800) ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen.
- 1
Kontakta skolpersonal
I första hand bör du vända dig till aktuell skolpersonal. Synpunkter och klagomål kan lämnas skriftligt, muntligt eller via besök.
- 2
Kontakta rektor
Om du inte får hjälp av personal på skolan bör du som nästa steg kontakta rektorn. Om du fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till skolans huvudman, som är nivån över rektor.
- 3
Kontakta huvudman
När du lämnat dina synpunkter kommer dessa att skickas direkt till huvudmannen som, såvida du inte valt att vara anonym, kommer att bekräfta att synpunkterna mottagits.